onsdag 22 juni 2011

Noras problem


Hellu^^

Se vilken fin och fluffig anka jag har gjort:3
Han heter Anders och är gjord i ett garn jag har hittat längst ner i min garnlåda.
Jag trodde aldrig att jag skulle få användning för det garnet, "det är så konstigt och bubbligt", tänkte jag. Men sen tog min syster det garnet och började på en jättefin virkning och då märkte jag att virkningen påminde om en liten fluffig anka!
Jag blev verkligen nöjd med resultatet:D

Anders gillar att vässa blyetspennor. Han blir helt galen om någon bryter en pennudd när han precis hade stått och vässat dom! Hans pennfavorit är en klassisk HB, gul med ett rött sudd.
Anders blir helt lyrisk när han ser en sådan i affären och frågar om jag kan köpa en sån. Men jag har ju redan en massa pennor, kan han inte använda dom?
Ojoj, jag börjar redan att bli en gammal snåltant.

Sen så gillar han att vissla.
Det går inte så bra att vissla med näbb. Då fick han min gammla visselpipa , den är röd och fin!
Då blev Anders jätteglad och glömde genast bort att jag inte gav honom en penna:3
Nu har jag ett problem, jag kan inte få tyst på honom!
Anders visslar 24-7!

Jag borde mig in i hans skokartongs-hus och ta den ifrån honom!
Sen säger jag att det var påskharen eller Jultomten.
Ja. Så får det bli.

3 kommentarer:

  1. Jag <3<3<3<3<3<3 dina goa amisar och du ger dem liv oxå med dina berättelser!

    SvaraRadera
  2. Hah, vad söt :D <3
    Vilket sorts garn använde du? :)

    Hur kommer du på namn åt alla små 'gurumisar? När det kommer till den punkten är min fantasi som bortblåst! :o

    SvaraRadera
  3. @Ida: Tack så mkt:D
    Hmm det där med garn vet jag inte vad jag ska svara...Jag hittade det i en låda, utan etikett eller dyl.
    Och namnen: Jag brukar gå på google och söka på "dagens namsdag" och då kommer flera hemsidor sprängfyllda med namn!

    //Nora

    Ps. vet du att INGEN av mina amisar har samma namn;D?

    SvaraRadera