fredag 19 oktober 2012

Ravioliamigurumisar!



Hellu^^ 
Dom här små ravioliamigurumisarna är nog det 'konstigaste' jag virkat (och stickat, dom är ju stickade också). Väldigt annorlunda! Sigge och Barbro fick dom heta. Först  stickade jag en rektangulär lapp som jag sedan vek ihop och virkade några varv med ökningar i kanterna. Båda fick varsina flugor för att se prydliga ut^^
Dom har skaffat sig en gemensam hobby, nagelkonst! De målar på mina naglar hela tiden, men dom är ärligt talat faktiskt inte alls bra på att måla naglar! Dom har inga händer, så dom får ta penseln i munnen och måla. Det såg ut som om ett troll hade nyst på alla mina naglar, så jag var helt enkelt tvungen att ta bort det.
Dom borde satsa på att bli kanon-sångare istället. Sedan de testade på att sjunga Broder Jakob i kanon är de helt fast. De kan inte sluta. Jag tror att dom har framfört sången 13 gånger bara sedan jag kom hem!



Dessutom har jag pimpat fodralet till symaskinen. Jag förvarar symaskinen i det här fodralet för att den inte ska bli helt dammig, men det ser en aning tråkigt ut att bara ha det stående på bordet som det är, så jag klippte ut lite papper till vimplar som jag sedan tejpade fast. Vimplarna går lätt att ta av utan märken, och det är ganska viktigt eftersom jag bara lånat den av mormor^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar