lördag 13 oktober 2012

Fransk senap

Hellu^^
Jag tycker ju att dom här små amisar med baskrar är supersöta, så jag var tvungen att göra en till!
Den här gullungen fick heta Finn.
Han är dubbelt så stor som de andra, eftersom att han är virkad i dubbelt garn. Och hans basker är lika gul som fransk senap. =^__^=
Jag har hört att Finn är något annat en bara en gullig amigurumi, att han har ett hemligt jobb på natten... Ibland brukar han försvinna och kommer inte tillbaka till sin hylla förrän på morgonen. Jag var tvungen att veta så jag frågade ut honom. Ungefär såhär var vår konversation:
-Finn, har du ett hemligt jobb?
-Ehem, vad pratar du om?
-Du vet vad jag pratar om.
-OKEJ, OKEJ! Jag har ett hemligt jobb! Dina utfrågningsmetoder är för hårda. Ojojoj.
Jag jobbar som frimärksslickare för ett företag på söder...
-Vilket företag då om jag får fråga?
-Gittans kattacessoarer.
-*Suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar