måndag 31 maj 2010

En liten alien har kommit till jorden




Han heter Sprax och kommer från en annan galax. Den ligger jättelångt borta och där är alla väldigt korta. Han är bara en hand hög. Sprax älskar allt som är salt. Salt sill, saltgurka, flingsalt, saltlakrits, salta pinnar och SALT. hans favoritfilm är (så klart) E.T. Efter att han sett den går han runt och säger "E.T. call home". Repliken har etsat sig fast i hans minne. Jag har lånat honom min mobiltelefon men han verkar ha glömt sitt hemnummer. Hittar han inte hem snart får han flytta in på hemmet för borttappade aliens som ligger vid Esrange i Kiruna.

5 kommentarer:

  1. Datorn åter från reparation så jag titta in hos dig igen. Vad du är produktiv! Så många nya fina amisar och så dina söta små berättelser till. Kram till min lilla garnoman./Mormor

    SvaraRadera
  2. Sprax är jätte söt!! (Får man säga det utan att han blir sur??) =)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara svårt för Sprax att hitta hem :(. Jag tar gärna hand om honom om du inte kan ha kvar honom. Vore synd att sätta honom på tåget till Kiruna. Då kanske han virrar bort sig ännu en gång på den långa resan.

    SvaraRadera