lördag 3 mars 2012

Mellomys med Feffie och Esther


Hellu^^

Det är ju Melodifestivalen idag, så man måste nästan ha gjort något mello-relaterat.
Jag gjorde en stjärna och en stickad chipspåse.
En stjärna för att man blir en stjärna när man varit med i mello (nja, okej då) och en chipspåse för att det är vad man brukat mumsa på under programmet.
Både mamma och hennes kompis trodde att jag skulle ha riktiga chips i den och sa att det skulle inte funka. Men det visste jag ju, dom missuppfattade hela saken:3
Den är ju en ami med stoppning
Hon heter Feffie och älskar morötter och att hitta på danser. När en låt går på i radion blir hon nästan helt galen och börjar studsa omkring och headbanga, men det värsta är att hon sjunger med. Och tro mig, hon sjunger inte bra. Hon dansar dessutom så vilt att hon välter en massa saker, hon ska inte få äta mer godis idag iallafall!

Stjärnan Esther är lite lugnare av sig och gillar att sova över i mina skokartonger.
En gång blev jag väldigt orolig och kunde verkligen inte hitta vart hon var någonstans. Jag letade i alla mina skokartonger men såg inte ett spår av Esther. Nästa morgon fick jag ett telefonsamtal från en skoaffär som sa att en kassörska hade hittat Esther sovandes i en Converse-kartong. Jag fick åka och hämta hem Esther direkt. Busunge!





Esther är gjord efter ett mönster som du kan hitta HÄR. Jag använde väldigt tjockt garn så det behövdes bara fem stycken varv för att Esther skulle bli ca. 11 cm lång från spets till spets.
Lite mer Feffie-detaljer;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar