tisdag 11 januari 2011

Love it!

/a>

jag älskar att få beställningar och jag har fått rätt så många den senaste tiden!
Den senaste var mamma som ville att jag skulle sticka (ja gott folk,sticka.) ett par tofflor till henne.Och såklart kanman inte säga nej till en sån "utmaning"!
Mönstret kommer från min nya (och högst älskade) bok. det ser ut som om dom tänker äta upp mammas fötter! Gaah!!O.o



Och här kommer några bilder från mitt arbete med dom:)

Första sulan klar!Nu ska jag göra kanterna:




huvudet är färdigt:


nu ska tänderna sys fast:


Jippi! Första tofflan klar!

9 kommentarer:

  1. Åhh så söta... Är det egenkomponerat mönster???

    SvaraRadera
  2. Oooh vad läckra! Helt underbara. Nu måste mamma vara lycklig om fötterna. Guldstjärna till dig Nora.

    SvaraRadera
  3. @ Elisabeth: nej^^ jag glömde att skriva att det är ifrån boken "Knitting mochimochi"

    SvaraRadera
  4. Jag kan hälsa att mamman nu har både VARMA och SNYGGA fötter och dessutom är väldigt imponerad. Inte minst eftersom hon själv är hopplöst ovirkig och ostickig.

    SvaraRadera
  5. Åh, så fina! Ett par sånna skulle jag vilja ha att mysa runt i här hemma. Jag gissar att både katterna och Panda hade blivit lite rädda bara. ^^ Vad snygg bilden där uppe är, du har virkat tokmycket! :D Mycket imponerande!

    SvaraRadera
  6. Hihi.. vilka läckra tofflor.. snyggt jobbat..=)

    SvaraRadera
  7. @Mia: Hihi, jag känner mig hedrad att du skrev på min blogg^^ Tack:D Amisarna där uppe är inte alla... Jag har givit bort en hel del och sen har jag en och en halv korg med små kompisar också!

    @Moa: Tack, det är alltid lika kul när andra personer gillar mina saker som jag gjort^^

    SvaraRadera
  8. hihi, guud va fina! dom skulle jag vilja ha! xD

    SvaraRadera